Ηλεκτρονικό Κατάστημα, Τι πρέπει να γνωρίζω και τι να προσέξω πριν ξεκινήσω

Εκτύπωση

Η εποχή που περιμέναμε τον πελάτη με ανυπομονησία να ανοίξει την πόρτα του καταστήματός μας, έχει περάσει. Οι παραδοσιακοί τρόποι πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών έχουν φύγει ανεπιστρεπτί.

eshop 3

Οι συνήθειες και οι τρόποι αγοράς των καταναλωτών έχουν αλλάξει και μάλιστα αναδιατυπώνονται σε καθημερινή βάση και με ρυθμό ταχύτατο. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για επιχειρήσεις ιδίως που διαθέτουν φυσικό κατάστημα, είναι κάτι περισσότερο από απαραίτητο, είναι επιβεβλημένο.

Τι χρειάζεται να γνωρίζω πριν ξεκινήσω ένα ηλεκτρονικό κατάστημα

Όλα καλά μέχρι εδώ αλλά πως θα ξεκινήσετε για να κάνετε το πρώτο βήμα; Η απάντηση είναι απλή, αλλά συγχρόνως και πολύπλοκη. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι, όπως ένα φυσικό κατάστημα χρειάζεται πωλητές, γνώστες του αντικειμένου ώστε να μπορούν να οδηγούν τον πελάτη στη ενδεικνυόμενη αγορά, έτσι κι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα χρειάζεται κάποιους που αν μη τι άλλο θέλει να γνωρίζουν βασικές λειτουργίες ενός υπολογιστή, ώστε να μπορέσουν να διαχειριστούν το eshop, με την σωστή πάντα καθοδήγηση από την εταιρεία που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου. Οπότε η ερώτηση που πρέπει να απαντήσετε εσείς οι ίδιοι είναι: Υπάρχει αυτός ο άνθρωπος που μπορεί να κάνει αυτό που προαναφέραμε; Αν ναι είμαστε σε καλό δρόμο και συνεχίζουμε.

Καθορισμός στόχων του ηλεκτρονικού καταστήματος

Το δεύτερο βήμα είναι να καθορίσουμε τι επιθυμούμε από αυτό που πρόκειται να ξεκινήσουμε. Θέλουμε ένα βοηθητικό εισόδημα που θα προστεθεί στον υπάρχον τζίρο του φυσικού καταστήματος, ή κάτι που θα μπορέσει να απευθυνθεί σε πανελλαδικό επίπεδο, με σκοπό σύντομα αυτό να γίνει και η βασικότερη πηγή εισοδήματος της επιχείρησης; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι βασική διότι θα καθορίσει τους στόχους άμεσους και έμμεσους, οι οποίοι φυσικά θα διαμορφώσουν και το κονδύλι που θα διατεθεί για την επένδυση που πρόκειται να κάνουμε

eshop 1

Η ιδανική επιλογή

Αφού έχουμε πλέον ξεκαθαρίσει τι ακριβώς χρειαζόμαστε για την υλοποίηση του έργου μας, το μόνο που απομένει είναι να επιλέξουμε τους κατάλληλους ανθρώπους. Ποιοι θα είναι όμως αυτοί και με τι κριτήρια θα πρέπει να τους επιλέξουμε; Ο απλούστερος και δημοφιλέστερος τρόπος είναι μια αναζήτηση στο διαδίκτυο. Ένας δεύτερος η γνώμη και η συμβουλή από κάποιον γνωστό που ήδη έχει κάνει αυτό που θέλουμε να κάνουμε εμείς. Μια άλλη συνηθισμένη περίπτωση είναι να έχουμε κάποιον γνωστό "Μήτσο" που θα μας πει εκείνες τις μαγικές κουβέντες: "Άστο πάνω μου έχω ένα δικό μου, που θα σου το κάνεις φθηνά" ή "Άσε μωρέ θα σου το κάνω εγώ δεν είναι τίποτα σπουδαίο". Ναι κι εδώ είναι και το μεγαλύτερο λάθος που γίνεται από τους περισσότερους. Επιλέγουν με βάση την τιμή ή σε κάποιες περιπτώσεις και το τζάμπα, αν ο "Μήτσος" είναι κουμπάρος ή κολλητός ή κάποιος φοιτητής που κοιτάει να βγάλει κάνα χαρτζιλίκι.

Εντάξει, καταλαβαίνω ότι με τις οικονομικές δυσκολίες που υπάρχουν η τιμή είναι και ο στρατηγός. Και ποιος σας είπε πως το φθηνό είναι και οικονομικό; Καλύτερα είναι να ακούσετε έναν ειδικό, κάποιον που έχει να παρουσιάσει και ορισμένα έργα επιτυχημένα στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αν πέσετε στην λακκούβα του φθηνού, τότε φθηνό θα είναι και αυτό που θα κάνετε. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο φθηνό και στο οικονομικό. Αυτό που θα σας κάνει ο "Μήτσος" θα είναι σίγουρα φθηνό. Αυτό που θα σας κάνει κάποιος επαγγελματίας όμως πολύ πιθανό να είναι οικονομικό. Ακούστε, συμβουλευτείτε και αποφασίστε!

eshop 2

Αποφάσισα, τώρα τι κάνω;

Αφού έχετε ξεκαθαρίσει με ποιους θα συνεργαστείτε, έχετε ακούσει κι αφομοιώσει όλα όσα σας έχουν συμβουλέψει, έχετε οριοθετήσει τους στόχους σας, το μόνο που μένει είναι να θέσετε το χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου. Όλα αυτά καλό θα ήταν να αναγράφονται σε ένα ιδιωτικό συμφωνητικό που θα υπογραφεί κι από τις δυο πλευρές και θα αφορά το χρόνο παράδοσης, τον τρόπο πληρωμής, τα χαρακτηριστικά που θα διαθέτει το νέο σας ηλεκτρονικό κατάστημα, το κόστος συντήρησης, το κόστος κάθε επιπρόσθετης εργασίας πέρα των προβλεπόμενων, καθώς και ότι άλλο διευκρινιστικό χρειάζεται να υπάρχει για την αποφυγή δυσάρεστων περιστατικών.

Υποστήριξη μετά την Υλοποίηση

Ο βασικότερος λόγος που σας συμβουλέψαμε να εμπιστευθείτε μια αξιόπιστη εταιρεία του χώρου, είναι η υποστήριξη μετά την υλοποίηση. Εκεί όταν θα αρχίσετε να μαθαίνετε μέσα από την καθημερινή σας ενασχόληση με το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, ότι χρειάζεστε συνεχώς και περισσότερη γνώση να αφομοιώσετε αφού διαπιστώνετε πως αυτό που κάνατε αποδίδει. Μια εταιρεία με εμπειρία στο χώρο, είναι σίγουρο ότι μπορεί να σας δώσει αυτά που χρειάζεστε και καθημερινά να σας συμβουλεύει για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο "Μήτσος" τέλειωσε τη σχολή του, έφυγε στην πατρίδα του, δεν απαντάει στα τηλέφωνα κι εσείς είστε ξεκρέμαστοι με κάτι που δεν μπορείτε ίσως να το διαχειριστείτε.

Ανακεφαλαιώνοντας λοιπόν, σας λέμε το εξής βασικό: Μην εμπιστεύεστε σε γνωστούς και φίλους την τύχη της επιχείρησής σας. Ένας ειδικός μπορεί να σας συμβουλέψει και να γίνει ο οδηγός σας για κάτι που δεν γνωρίζετε. Εμπιστευθείτε αυτούς που εμπιστεύθηκαν κι άλλοι πριν από εσάς. Η τιμή είναι σημαντικός παράγοντας, αλλά προσοχή, όχι ο μόνος.

 

* Για να μην παραξηγηθώ το "Μήτσος" είναι ένα τυχαίο όνομα, έχω Μήτσους φιλαράκια και δεν έχω κάποιο θέμα με κανένα όνομα, θα μπορούσε να ήταν οποιοδήποτε άλλο.