Ηλεκτρονικό Κατάστημα, γιατί δεν "πουλάει" το eshop μου;

Εκτύπωση

Πριν από λίγο καιρό πήρατε μια μεγάλη απόφαση που την σκεφτόσασταν αρκετό διάστημα. Φτιάξατε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα ως μια επέκταση του φυσικού καταστήματος που έχετε χρόνια. Τι έγινε όμως πέρασε αρκετός καιρός αλλά δεν έρχονται παραγγελίες.

eshop sales stradegy

Αυτός/οί που σας έφτιαξαν το ηλεκτρονικό κατάστημα, σας υποσχέθηκαν λαγούς με πετραχήλια, αλλά δυστυχώς δεν είδατε τίποτα ακόμα. Σας κορόιδεψαν, σίγουρα αυτό είναι που σκέφτεστε. Μπορεί όμως και να μη φταίνε αυτοί, μπορεί το πρόβλημα και η λύση του να βρίσκονται κάπου αλλού.

Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να αναρωτηθείτε και να ελέγξετε είναι αν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα έχει φτιαχτεί με όλες τις κατάλληλες προδιαγραφές, δηλαδή να είναι φιλικό προς τους χρήστες και φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης. Η φιλικότητα προς τον χρήστη έχει να κάνει με απλά πράγματα όπως το σχεδιαστικό, τα χρώματα, οι γραμματοσειρές, το layout που χρησιμοποιούνται στον ιστότοπο και πόσο εύκολα μπορεί ο χρήστης να πλοηγηθεί να αναζητήσει και να βρει αυτό που επιθυμεί. Φανταστείτε ένα Super Market με μουντά και σκοτεινά χρώματα που δίπλα στα μακαρόνια θα είχε τα καθαριστικά για το πάτωμα. Πόσο αρνητική εντύπωση θα σας έκανε αυτό; 

Το άλλο κομμάτι της φιλικότητας προς τις μηχανές αναζήτησης αφορά σημαντικά δεδομένα που ένας χρήστης δεν τα βλέπει και δεν τα καταλαβαίνει, αλλά τα ελέγχουν οι μηχανές αναζήτησης και δίνουν πολύ μεγάλη σημασία για να κατατάξουν τους ιστότοπους σε μια σειρά. Δεν νομίζω ότι ωφελεί να αναφέρουμε εδώ ποια ακριβώς είναι αυτά αφού θα ασχοληθούμε εκτενώς σε άλλο post για τα βασικά στοιχεία SEO μιας ιστοσελίδας. Το σίγουρο όμως είναι πως αυτοί που εμπιστευθήκατε για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος θα πρέπει να έχουν ήδη φροντίσει ώστε να υπάρχουν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για να είναι το eshop σας φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης.

Προώθηση ηλεκτρονικού καταστήματος

Το δεύτερο βήμα για ένα πετυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα έχει να κάνει με τη σωστή προώθησή του. Κι όταν λέμε προώθηση εννοούμε όλα εκείνα τα στοιχεία που θα το βοηθήσουν να ανέβει στα αποτελέσματα μιας αναζήτησης και θα το βρουν μπροστά τους αυτοί που αναζητούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει. Τέτοιοι τρόποι προώθησης είναι η διαφήμιση στο Google (Google Ads), στο Facebook, στο Instagram, η εισαγωγή του καταστήματος σε στοχευμένες μηχανές αναζήτησης όπως το Skroutz και το BestPrice, η αρθρογραφία μέσω blog και ενημερωτικών ιστοσελίδων, η εισαγωγή βίντεο στο YouTube.

Δεν ξεχνώ αυτούς που ψώνισαν

Αφού δημιουργήσετε με τους παραπάνω τρόπους ένα αριθμό πελατών που σας "τίμησαν" αγοράζοντας από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, δεν πρέπει να τους ξεχνάτε. Χρησιμοποιήστε τεχνικές remarketing ώστε να τους κάνετε να σας ξαναεπισκευθούν και γιατί όχι να ξαναψωνίσουν. Ένα newsletter μπορεί να τους υπενθυμίσει μια προσφορά που μπορεί να "τρέχετε" εκείνη τη στιγμή στο κατάστημά σας, ένα κουπόνι που μπορείτε να τους στείλετε ίσως να είναι δελεαστικό για να κάνουν ξανά μια αγορά, μια πρόσκληση για να κάνουν θετική αξιολόγηση σε σας εφόσον έμειναν ικανοποιημένοι, ανταμείβοντάς τους με μια έκπτωση 10% ίσως στην επόμενη αγορά. Όλα αυτά είναι τεχνικές ώστε να ξαναφέρετε αυτούς που αν μη τι άλλο σας εμπιστεύθηκαν μία φορά, άρα είναι πολύ εύκολο να σας ξαναπροτιμήσουν.

Το δώρο είναι πάντα δώρο

Πόσες φορές έτυχε να ψωνίσετε από κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα και όταν παραλάβατε το δέμα και διαπιστώσατε ότι είχε μέσα ένα μικρό και ασήμαντο πολλές φορές δωράκι, δεν χαρήκατε; Προσπαθήστε να δίνετε στους νέους πελάτες σας κάτι ελάχιστο σαν δώρο, ένα στυλό, ένα μπρελόκ, κάποιο δείγμα προϊόντος το οποίο σας το προμηθεύει η εταιρεία που συνεργάζεστε, ένα εμπόρευμα που είναι παλιό και εκτιμάτε πως δεν είναι εύκολο να πουληθεί. Είναι πολύ πιθανό την επόμενη φορά να σας ξαναπροτιμήσει.